یاشاسین آذربایجان
به وبلاگ ترک گروپ خوش آمدید لطفاً نظر دهید.منتظر تمام انقادات و پیشنهادات شما هستیم.

 دانشمندان روسی مدعی شده‌اند که زمین در سال 2040 وارد دوره یخبندان 250 ساله خواهد شد.کارشناسان هواشناسی روس بر این باورند که فعالیت خورشیدی هر 200 سال بطور موقت کاسته شده و حرارت کمتری منتشر می‌کند.به باور آنها، این دوره یخبندان می‌تواند باعث کاهش چندین درجه‌ای میانگین دما در زمین شود.

 



ادامه مطلب ...

محققان مرکز سرن در یکی از عجیب‌ترین آزمایشات تاکنون قصد دارند واکنش اتم‌های ضدماده را در برابر گرانش بسنجند.ذرات ضدماده تصویر آینه ماده عادی هستند با این تفاوت که بار الکتریکی آنها مثبت است.این که ضد ماده در برابر گرانش چه واکنشی نشان می‌دهد تاکنون ناشناخته باقی مانده، اما به نظر می‌رسد که به جای پایین به سمت بالا حرکت می‌کند.



ادامه مطلب ...

 

 یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه استنفورد موفق به ساخت سیستم سرمایشی جدیدی شده که حتی در صورت تابش خورشید، قادر به خنک کردن است.خنک کردن خانه‌ها بدون نیاز به کولر، گرم نشدن ماشین حتی پس از تابش نور خورشید در داخل خودرو و... آیا اینها تخیل هستند یا واقعیت؟ اما به نظر می‌رسد این رویاها دور از دسترس نباشند.



ادامه مطلب ...

در آینده‌ای نه چندان دور نفت و گاز آنچنان نایاب و گران خواهند شد که همه ما به ناچار باید به منابع تجدید پذیر انرژی روی آوریم. به همین خاطر است که در مغرب زمین تلاش برای بالا بردن کارایی چنین سامانه‌های تأمین انرژی به طور جدی دنبال می‌شود. در همین راستا مهندسان شرکت IBM موفق شده‌اند، گیرنده‌‌های خورشیدی ویژه‌ای را طراحی کنند که هر کدام از چیپ‌های آن قادر به متمرکز نمودن انرژی خورشید تا 2000 برابر نسبت به نمونه‌های معمولی هستند و جالب اینکه بر خلاف نمونه‌های پیشین بابت این همه انرژی متمرکز شده، آسیبی به دستگاه وارد نخواهد شد.



ادامه مطلب ...

سامسونگ در آینده محصولات خود به دنبال استفاده از ویژگی هایی چون Air View یا Air Gesture نیست، بلکه آنها در تلاشند تا ویژگی هایی دیگر مانند آنچه در فیلم های علمی تخیلی (مانند X-Men) دیده ایم را برروی محصولات خود قرار دهند. یکی از این قابلیت هایی که آنها می خواهند به اسمارت فون یا تبلت های تولیدی خود اضافه نمایند، قابلیت کنترل اینگونه دستگاهها با ذهن کاربر است.



ادامه مطلب ...

 تیمی از دانشمندان دانشگاه ویرجینیا تک، به رهبری پرسیوال ژانگ فرایند جدیدی را طراحی کرده‌اند که طی آن تقریباً 30 درصد سلولز از هر نوع ماده گیاهی (شامل ضایعات کشاورزی) به نوعی نشاسته موسوم به آمیلوز تبدیل می‌شود. معضل گرسنگی در جهان رو به افزایش است و خشکی آب‌وهوا و همچنین کمبود زمین‌های کشاورزی این مشکل را حادتر کرده است؛ بنابراین امکان کشت محصولات مغذی در بسیاری از مناطق جهان وجود ندارد.



ادامه مطلب ...

همانطور که اطلاع داريد ماراتون بزرگ امسال در بوستون آمريکا تبديل به صحنه بمب گذاري تروريستي بود که به کلي ماهيت ورزشي اين رويداد را تغيير داد.اما نکته جالب اين است که کاراگاهان (کاربران)شبکه اجتماعي رديت ادعا مي کنند که تصوير عامل اين بمب گذاري را پيدا کرده اند!



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:مزارع کاشت طلا!, :: 13:57 ::  نويسنده : هک شده توست ترک گروپ (سروش)

 تیمی بین‌المللی از دانشمندان به شیوه‌ای دست یافته‌اند که از طریق آن می‌توانند طلا را از گیاهان کشت و برداشت کنند. این تکنیک که فیتوماینینگ (phytomining) نام گرفته، از گیاهان برای استخراج ذرات این فلز ارزشمند از خاک استفاده می‌کند.




ادامه مطلب ...

ساخت و ساز بزرگ‌ترین تلسکوپ اپتیکی دنیا با نام TMT از سال آینده آغاز می‌شود، تلسکوپی که به محققین این امکان را می‌دهد تا کهکشان‌ها را تا فاصله 13 میلیارد سال نوری یعنی نزدیک به ابتدای جهان، مشاهده کنند. ساخت این تلسکوپ از سال 2014 آغاز شده و یک دهه بعد تکمیل خواهد شد. پس از ساخت این تلسکوپ، دانشمندان قادر به دریافت تصاویر با 3 برابر کیفیت بالاتر نسبت به بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های فعلی خواهند بود.



ادامه مطلب ...

پژوهشگران آمریکایی با استفاده از روش تاریخ‌نگاری رایودکربنی موفق به رمزگشایی از تقویم باستانی مایاها شدند.محققان دانشگاه پن استیت در پنسیلوانیا با تنظیم (کالیبره) کردن تقویم شمارش بزرگ بر روی تقویم مدرن اروپایی، موفق به رمزگشایی از آن شده‌اند.



ادامه مطلب ...

شما در جوانی چه کرده‌اید؟ احتمالاً به سربازی و دانشگاه رفته‌اید، از دوران جوانی لذت برده‌اید و مدتی را دور از خانه و خانواده‌ی خود گذرانده‌اید. اما بسیاری از میلیاردرهای دنیای فناوری چنین تجربیاتی نداشتند. برای نمونه مایکل دل، مؤسس شرکت رایانه‌ای Dell، پیش از اتمام دبیرستان به سرمایه‌گذاری در بورس و خرید و فروش فلزات گران بها مشغول بود. در روزهای اولیه، دل و دیگر هفت کارآفرین داستان ما سخت مشغول ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برخی از مهم‌ترین شرکت‌های فناوری امروز بودند.




ادامه مطلب ...

«سفر به آینده از طریق ماشین زمان ایرانی». این عنوان خبری بود که 17 فروردین‌ خبرگزاری فارس روی خروجی خود گذاشت. در این خبر با فردی گفت‌وگو شده بود که از آن به عنوان «رکورددار ثبت اختراع در کشور با ثبت 179 طرح» یاد شد. فرد گفت‌وگو شونده در این خبر ادعا کرد با صرف 500هزارتومان و ساخت دستگاهی به اندازه کیس یک کامپیوتر، آینده افراد را برای پنج تا هشت سال آینده با 98درصد صحت و اطمینان پیش‌بینی می‌کند!


 




ادامه مطلب ...

استیون هاوکینگ فیزیک‌دان نظری و کیهان‌شناس انگلیسی که از معلولیت بسیار عمیقی رنج می‌برد به مردم جهان توصیه کرد برای نجات جان خود به فضای بی‌انتها مهاجرت کنند! او که یکی از برجسته‌ترین چهره‌های علمی جهان به شمار می‌رود در تازه‌ترین اظهار نظر خود برای چندمین مرتبه به طرفداران و علاقه‌مندان خود هشدار داده که نابودی نسل بشر نزدیک است و باید برای فرار از این عاقبت ناگزیر فکری اساسی کرد.

 



ادامه مطلب ...

 

عینک گوگل یکی از جذاب‌ترین و در عین حال بحث‌برانگیزترین پروژه‌های سخت‌افزاری است؛ گجتی پوشیدنی که دارای صفحه نمایش کوچکی بوده و با توجه به تمامی قابلیت‌هایی که در آن تعبیه شده می‌تواند تجربه‌ای تازه در دنیای فناوری به شمار می‌رود. اما این وسیله چگونه کار می‌کند و چطور تصاویری شفاف ارائه ‌می‌دهد؟ بیایید در این اینفوگرافیک کمی با عینک گوگل بیشتر آشنا شویم.

 



ادامه مطلب ...

 محققان ژاپني از شناسايي قطعي يكصد و سيزدهمين عنصر گريزان جدول تناوبي خبر دادند كه مي‌تواند حق انتخاب نام اين عنصر را براي اين كشور به همراه داشته باشد.زنجيره اي از شش واپاشي آلفا متوالي در آزمايشات صورت گرفته در مركز پرتو راديو ايزوتوپ RIKEN‌ در نزديكي توكيو منجر به شناسايي قطعي عنصر سنگين 113 جدول تناوبي شده است.

 



ادامه مطلب ...

 نمونه اولیه نانوسیم‌های جدید قادرند فناوری انرژی خورشیدی را دستخوش انقلاب کنند.این همان چیزی است که محققان EPF در نتیجه یافته‌های اخیرشان بر روی این رشته‌های ریز موسوم به نانوسیم به آن دست یافته‌اند.فناوری خورشیدی با وارد کردن نانوسیم‌ها می‌تواند مقادیرعظیم نور را گیر بیاندازد و انرژی با کارآمدی باورنکردنی و با هزینه پایین تولید کند.

 



ادامه مطلب ...

 محققان آلمانی دریافته اند که برخی اندام داخلی مانند قلب و ریه‌ها از توانایی احساس کردن بوی مواد غذایی و نوشیدنی ها برخوردار هستند.احساس گرمایی که در زمان استشمام بوی نان تازه پخت یا قهوه تازه احساس می شود، احتمالا با قدرت بویایی اندام داخلی بدن در ارتباط است و گیرنده های بویایی که پیش از این تصور می شد تنها در بینی وجود دارند، در سایر بخش های بدن نیز دیده می شوند.

 



ادامه مطلب ...

چادر درختی Cacoon می‌تواند صرف‌نظر از سن، مکانی قابل پذیرش را برای هر فرد باشد.خانه‌های درختی همواره یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات دوران کودکی هستند که برای بسیاری از مردم هیچ‌گاه جذابیت خود را از دست نمی‌دهند.براي آشنايي بيشتر با اين خانه دوست داشتني و مشاهده گالري تصاوير آن در ادامه مطلب با گجت نيوز همراه باشيد.

 



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ ترک گروپ خوش امديد از اينكه از وب ما ديدن ميكنيد ازشما سپاسگذاريم واميدواريم لحظات خوشي را در اين وبلاگ سپري كرده باشيد و خوشتون اومده باشه دوستان عزيز نظر يادتون نره حتما درمورد عكس ها ومطالب نظر بديد به نظرات قشنگتون پاسخ داده ميشه باتشكر.
آخرین مطالب